18 December 2010

Assalamualaikumwarahmatullah


Hari ini, aku digelar Coklat Cadbury Jadian yang cuba menyamar jadi Barney. Haha. Terima kasih lah kepada si pelangi hijau.  Kali ini aku cuba berfikir tentang bagaimana menjadi seorang ayah yang baik. Yang baik dalam mendidik, dan memimpin.  Aku berbicara berdasarkan pengalaman, bukan dari pemikiran orang lain.  Seperti malam ini, aku 'terkebelakang' lagi.  Mampukah aku menjadi seorang Walid yang mendidik secara matang, tegas dalam menerangkan tetapi tetap kekal mesranya? Aku akan cuba semampunya. Insyallah.


Oh ya, siapa yang kenal aku rapat, pasti selalu dengar aku berceloteh tentang hubungan walidku dengan aku.  Dan oh ya, banyak juga kisah itu muncul dalam blogku ini. Tetapi ada yang disalah-ertikan.

Doakan aku menjadi seorang suami dan walid yang baik di jalanNya.

No comments: