08 July 2009

Hah?

Assalamualaikumwarahmatullah

Ah, sekali lagi aku fikirkan tentang masa lepas.
Serabut.
Tentang apa? Tentang manusia-manusia yang aku panggil cahaya.
Adakah berbaloi semuanya?
Bagi mereka, mungkin tidak. Tidak langsung fikir aku.
Mereka terangi aku, dan aku umpama pemadam atau pemalap cahaya tersebut.

Akhirnya, seperti mereka sahaja yang terseksa, tanpa memikirkan aku disini.
Mungkin hati aku bukan seperti mereka yang lain.
Aku lebih suka pendam. Pendam Dalam.
Ah, tidak suka aku meluahkan apa2 kepada sesiapa kecuali pada si raksasa malam.
Mungkin si raksasa malam tidak wujud, tapi bagi aku, dialah teman setia yang mendengar dan berceloteh. Manusia-manusia saja yang tidak dapat melihat.
Aku berbunyi seperti orang kurang siuman kan?

Sekali lagi aku ingin ucapkan; yang apabila ada ikatan, akan timbul
tanggungjawab & kewajiban. Jadi tolong faham.
Aku juga terseksa tapi aku sedang berusaha membiasakan diri.

Ahhhh.....aku kusut...aku pusing dan aku ingin bebas dari semua ini....
Siapa2 yang volunteer ingin tarik aku dari semua ini?
Siapa2?
tolong?
please?
huhuhuhu....

Allah sajalah tempat aku mengadu...

No comments: