29 November 2010

Assalamualaikumwarahmatullah.


Kejayaan. Aku panjangkan kesyukuran terhadap peluang yang telah diberi. Peluang sentiasa wujud, cuma hendak menangkapnya yang menjadi masalah.  Walau tanpa siapa disisi, disini, aku gembira. Dari pagi, dari satu ucapan teks pesanan ringkas hinggalah berlari  dalam titisan hujan, haha, terima kasih. Semuanya aku hargai.  Dari mula berbual, hinggalah tertidur, terima kasih.

Buat yang mengharap tetapi sudah tiada, aku mohon seribu keampunan, dan aku julang sijil ini untukmu.
Buat yang menghargai segalanya, aku turunkan topi tanda penghormatan.
Buat yang membantu aku kejalanMu, aku hadiahkan pelukan tanda penghargaan.
Untuk kamu yang melemparkan senyuman ikhlas, aku jabatkan tangan, genggaman salam tanda pembalasan.
Untuk semua, aku hanya mampu mengukir senyuman, sekurang-kurangnya sebagai tanda, kita saudara yang sama.

Peluang.
Perlu dicari dan diambil, bukan hanya ditunggu untuk tiba keatas riba.
Itulah kematangan yang aku cari.

No comments: